Page tree

Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.

...

Pots contactar amb el Centre d'Atenció a Usuaris (CAU) via telefònica 964 38 7400 o a través del correu-e a cau@uji.es  i enviar-los els possibles dubtes que tingues. També pots vindre en persona a parlar amb nosaltres.

...

  1. Clau incorrecta: Si el sistema t'indica que la clau és incorrecta, és perquè la que has introduït no es correspon amb la que té enregistrada per al teu nom d'usuari (v.g., l'has oblidada). Si aquesta és la teua situació, hauràs sol·licitar una nova.

  2. Clau caducada: La clau d'accés, per raons de seguretat, caduca en un temps establert. T'hauran arribat tres correus electrònics, en un període d'un més, avisant-te de la circumstància. Si aquesta és la teua situació, tu mateix pots canviar-la per una altra.

  3. Clau compromesa: Si la teua clau ha estat, o creus que ha estat, compromesa has de procedir a canviar-la immediatament. Si el sistema et diu que encara no passat el temps mínim necessari per a fer-ho (temps mínim entre canvis), pots cridar al CAU per a que forcen el canvi.

  4. Compte bloquejat: Aquest problema sol passar quan es fa el canvi de clau d'accés i  disposes d'un client de correu (Outlook, Thunderbird, etc.) d'escriptori o mòbil configurat amb la clau antiga; aquest intentarà connectar periòdicament, resultant un accés invàlid, i el sistema, quan arribe a un nombre prefixat d'intents, bloquejarà el compte. Si aquest és el teu cas:
    •  

      Primer hauràs de corregir la circumstància que provoca el bloqueig.

    Desprès:

      •  

        Esperar un temps prudencial (més d'una hora i menys de quatre) a que el sistema, automàticament, el desbloquege.

    O bé:

      •  

        Accedir a 'Opcions del compte' > 'Desbloquejar compte (amb certificat)' en http://sso.uji.es.

    Pot donar-se el cas de que el SSO de l’UJI ens diga que el compte està bloquejat i, alhora, puguem accedir al Gmail. També és possible la situació inversa: i.e., puguem accedir a les aplicacions i serveis de l’UJI i no a les Gapps. Per a desbloquejar el compte associat en Gapps, corregida la circumstància que provoca el bloqueig, cal accedir a https://www.google.com/accounts/UnlockCaptcha (enllaç extern) i seguir les instruccions.

     Cal recordar que el canvi de la clau d'accés produix, automàticament, el desbloqueig del Compte d'Usuari UJI.



  5. Compte inhabilitat. El bloqueig "administratiu" es resol presencialment (contactant prèviament amb el CAU). També pot donar-se un bloqueig “administratiu”, per part de Google, en el cas que l’usuari haja vulnerat alguna bona pràctica establida en Gapps, com ara un enviament molt elevat de correus-e en un curt període de temps.

...