Page tree
Skip to end of metadata
Go to start of metadata

Què és IGLU?

La plataforma d'informació i gestió en línia (IGLU) presenta i aglutina pràcticament totes les eines i aplicacions de gestió i administració de la Universitat Jaume I (UJI) de Castelló. Qualsevol usuari/ària de la comunitat universitària pot entrar en aquesta plataforma per accedir a les diferents ferramentes informàtiques que té l'UJI per fer gestions o tràmits. 

Accés a l'aplicació

Podeu accedir a IGLU des de la portada del web de l'UJI (www.uji.es). En la capçalera, com podeu veureu en la imatge de sota, hi ha una icona amb un enllaç directe a la plataforma. 

Accés a IGLU des del portal web de l'UJI

També hi podeu accedir directament a través del següent enllaç https://www.uji.es/upo/rest/iglu/

Per entrar-hi necessiteu el nom d'usuari/ària i la contransenya de l'UJI. 

Qui pot utilitzar IGLU?

Qualsevol persona de la comunitat universitària pot accedir a la plataforma IGLU. Cal destacar, però, que segons el vostre perfil d'usuari/ària podreu entrar a unes o d'altres eines informàtiques. 

La pàgina d'inici d'IGLU

Quan accediu a IGLU, la primera pantalla que apareix és com la següent:

Pàgina d'inici d'IGLU

Com podeu observar en la imatge superior, en la portada d'IGLU teniu disponibles els següents elements: 

  • Cercador: podeu buscar una aplicació o una eina ficant una paraula i pitjant el botó Cerca. Per a més informació vegeu Com es busca una eina o aplicació en IGLU?
  • Accés a totes les seccions: ací podeu desplegar totes les àrees temàtiques o grups en què es distribueix la plataforma. Podeu obtenir més informació en Com s'accedeix a les seccions de la plataforma? 
  • Blocs: IGLU es distribueix en diversos blocs on apareixen les diferents aplicacions a les quals podeu accedir els usuaris. Per tenir més informació consulteu Com es presenten els blocs i com es poden personalitzar? Teniu a la vostra disposició els següents: 
    • Destacats: ací es presenten algunes de les aplicacions més destacades que acull la plataforma. 
    • Preferits: es mostren les eines que vosaltres marqueu com a favorites.  
    • Ús per mi: apareixen les que més utilitzeu habitualment.
    • Ús pel meu perfil: es visualitzen unes o d'altres aplicacions en funció del vostre perfil d'usuari/ària.
    • Nous: són les últimes aplicacions que s'han publicat. 
  • Menús laterals (situats en el marge dret)
    • Perfils: ací podeu accedir a informació específica sobre cadascun dels perfils d'usuari/ària de l'UJI. 
    • Eines de gestió: enllaços directes a les següents eines:
      • Formularis de peticions (SPI): plataforma per a generar i tramitar sol·licituds, de forma electrònica, sobre determinats procediments de la Universitat. Per a més informació consulteu el manual de funcionament d'SPI
      • Centre d'atenció a usuaris (CAU): aplicació destinada a crear i gestionar qualsevol incidència o avaria amb equipament o material informàtic de l'UJI. Podeu obtenir més informació sobre el seu funcionament en el manual de Centre d'atenció a usuaris (CAU)
      • Navegador Oracle Forms Web: punt d'entrada al sistema que acull moltes de les aplicacions de gestió de l'UJI. Per a més informació sobre el funcionament de Navegador Oracle vegeu el document Elements comuns de les aplicacions.  
      • Discoverer: enllaç directe a aquesta eina que permet que els usuaris que tenen permís per fer-ho puguen crear les seves pròpies consultes sobre la base de dades.  
    • Assistents: enllaços directes a les següents aplicacions:
      • Matrícula: pensada per a què els usuaris puguen matricular-se a un curs, activitat, grau, màster o programa de doctorat de l'UJI. 
      • Preinscripció: aplicació per a què qualsevol persona puga inscriure's o preinscriure's a un curs, activitat, màster o programa de doctorat de l'UJI. 
      • Compres: aplicació destinada al personal administratiu i el professorat perquè puguen crear i registrar peticions de compres menors vinculades al Servei de Contractació i Assumptes Generals, les unitats de gestió i els centres de la Universitat. Teniu més informació en el manual de funcionament de Peticions de compres menors
      • Actes: eina que permet registrar les notes que un professor o professora posa en una assignatura de qualsevol títol de l'UJI. Podeu obtenir més informació sobre el seu funcionament en el manual Actes acadèmiques

Com es busca una eina o aplicació?

Podeu buscar una eina des del cercador situat en la part superior de la pantalla. Cal que poseu una paraula o paraules en el camp Cercar el text i, posteriorment, pitgeu Cerca. Aleshores veureu que en la part de sota es mostraran les Seccions de la recerca amb la ruta per accedir-hi i els Resultats de la recerca amb les aplicacions que coincideixen amb la vostra cerca. En aquest cas, es presenten en forma de targeta amb el nom de l'aplicació i una breu descripció. Per a fer una nova cerca només cal que esborreu el text i en fiqueu un altre. 

Resultats d'una cerca

Com s'accedeix a les seccions de la plataforma?

Les eines informàtiques i aplicacions que reuneix la plataforma IGLU es classifiquen en seccions o àrees temàtiques. Podeu desplegar-les a través d'Accés a totes les seccions. Com podeu observar en la imatge de sota, les seccions s'ordenen en tres grans àmbits: 

  • Informació i gestió: engloba tots els temes relacionats amb la tramitació i consulta d'informació i les tasques de gestió de l'UJI. 
  • DSS: Decision Support System, és a dir, totes aquelles qüestions relacionades amb l'anàlisi de dades de l'UJI com ara dades d'investigació, de contractació o personals.  
  • Manteniment de l'IGLU: acull els ítems que serveixen per a configurar la mateixa plataforma IGLU, incloent permisos d'usuaris.

Fixeu-vos que sota de cada secció hi ha una descripció del tipus d'aplicacions o eines que aglutina. 

Accés a totes les seccions

Un cop seleccioneu una secció, veureu que es mostren totes subàrees que conté relacionades amb tràmits o gestions. Entre parèntesis s'indica el nombre d'aplicacions o eines d'aquesta temàtica concreta. En qualsevol moment, podeu tornar enrere fent clic sobre la secció en la ruta o directament a la pàgina d'inici pitjant sobre la paraula IGLU. 

Accés a una secció

Després de polsar sobre un tema concret es visualitzen en la pantalla les eines o aplicacions que hi estan relacionades. En el cas de la imatge, per exemple, els Programes de mobilitat estan relacionats amb 4 eines diferents. Fent clic a sobre, accedireu directament a l'aplicació. Cal subratllar que podeu afegir una aplicació als vostres favorits pitjant sobre l'estrella que hi ha al davant. Aleshores apareixerà en l'apartat de Preferits en la vostra pàgina d'inici d'IGLU. 

Aplicacions d'un tema

Com es presenten els blocs i com es poden personalitzar?

Com heu pogut veure, en la pàgina d'inici d'IGLU hi ha cinc grans blocs d'aplicacions: Destacats, Preferits, Ús per mi, Ús pel meu perfil i Nous. En cada bloc apareixen diferents aplicacions i les podeu veure en forma de targeta de presentació o en forma de llista. Només cal que pitgeu el botó que hi ha al marge dret, emmarcat en roig en la imatge de sota. 

Veure aplicacions en forma de targeta o en forma de llista

En cas de mostrar-se en forma de targeta apareix el nom o el títol de l'aplicació que és, a més, l'enllaç directe per accedir-hi, una breu descripció i, en la part de sota, la secció on es troba. Si passeu el ratolí per sobre veureu la ruta per accedir-hi. Si voleu afegir una d'aquestes aplicacions als vostres Preferits només cal que feu clic sobre l'estrella. 

Afegir a favorits i ruta per accedir a una aplicació

Per eliminar una aplicació dels vostres favorits només cal que pitgeu sobre l'estrella que té al davant, emmarcada en roig en la imatge de sota. Immeditament desapareixerà dels vostres Preferits. 

Treure una aplicació de preferits

Resolució de dubtes

Per qualsevol dubte o consulta relativa al funcionament o desenvolupament de l'aplicació, heu de contactar amb InfoCampus (Oficina d'Informació i Registre). Podeu enviar les vostres consultes a l'adreça electrònica infocampus@uji.es 

Resolució de problemes 

Davant qualsevol problema en el funcionament de l'aplicació, us podeu posar en contacte amb el Centre d'Atenció a Usuaris (CAU) del Servei d'Informàtica de la Universitat Jaume I de Castelló. Podeu telefonar al CAU al (964 38) 7400 dins de l'horari d'atenció telefònica (de dilluns a dijous de 08.30 a 19.00h i els divendres de 09.30 a 17.00h), enviar les vostres consultes a l'adreça electrònica cau@uji.es o crear una incidència a través de l'aplicació CAU http://cau.uji.es/. Serà atesa tan ràpidament com siga possible i amb el millor servei disponible.

Glossari 

  • Aplicació. Programa informàtic preparat per a un ús específic i que desenvolupa un conjunt específic de tasques o funcions dins de les tasques de gestió, organització o administració de l'UJI. 
  • Ruta. Localització exacta d'una aplicació dins d'una secció i/o tema concret de la plataforma IGLU. 
  • Preferits. Espai de la plataforma IGLU on es mostren les aplicacions preferents i favorites d'un usuari/ària. 
  • Secció. Grups d'aplicacions que tenen una temàtica comuna. En la plataforma IGLU les aplicacions s'organitzen per seccions, com ara, Acadèmica, Esports i Oci o Gestió econòmica, entre d'altres. Cada secció es classifica, a més, en diversos temes o assumptes i dins s'hi troben les diferents aplicacions. 
  • Tema. Assumpte o matèria que en què es divideixen les seccions i que poden acollir diverses aplicacions. En el cas de la secció Acadèmica, per exemple, hi ha 10 temàtiques diferents, com ara Llengües o Programes de Mobilitat i cadascuna pot presentar una o diverses eines informàtiques.

A més de conèixer el significat d'aquests conceptes també us pot ajudar el Glossari de termes clau.

  • No labels