Child pages
  • Ajuda amb la gestió de compte d'usuari i clau d'accés a l'UJI
Skip to end of metadata
Go to start of metadata
Atenció!!! Has eixit de l'aplicació. Per tornar al web del SI, polseu açí.

Gestió de Comptes d'Usuari i claus d'accés

El Compte d'Usuari és la teua identitat online en la Universitat Jaume  (UJI). Una vegada estableixes el teu Compte d'Usuari UJI, obtens un únic identificador o credencial (parella nom d'usuari/clau d'accés) amb la capacitat d'accés al teu correu electrònic, als ordinadors connectats a la xarxa, a la gestió administrativa, a l'Aula Virtual, a serveis d'impressió i a molts altres.

Donat que l'UJI, a nivell corporatiu, fa servir les Google Apps for Education (Gapps), hi ha que distingir entre el Compte d'Usuari UJI i el compte associat en Gapps (Google accounts). La gestió d'ambdues està sincronitzada i el canvi de la clau d'accés se realitza, ineludiblement, al SSO - Punt Únic d'entrada de l'UJI. No obstant, les aplicacions nadiues de Gapps (v.g., app Gmail del telèfon intel·ligent) i els clients de correu-e que usen IMAP per accedir al servidor (v.g., Mozilla Thunderbird), usen el sistema de gestió de comptes de Google per al control d'accés als serveis que presta Google (més informació sobre la gestió de comptes en Gapps).

La clau d'accés de domini (equips en entorn MS Windows) està sincronitzada amb la del compte d'usuari únic, i, per tant, és la mateixa.

Respecte als comptes d'explotació (o comptes d'Oracle), necessaris per a que alguns membres de la comunitat universitària accedisquen a les aplicacions C/S del e-UJIer@, encara que el nom d'usuari siga el mateix que el del Compte d'Usuari UJI, us cal una clau específica, que se us lliurarà al Servei d’Informàtica. Per a demanar-lo cal que useu el SPI Sol·licitud d'obertura d'un compte d'explotació.

Al SSO - Punt Únic d'entrada, un usuari extern pot auto enregistrar-se i obtindre un compte instrumental eujiXXXXX:

  • Registrar compte amb certificat (N.B.: sols el de la GVA, ja que els altres proveïdors no ens faciliten de forma usable el nom i cognoms de l'usuari per a fer el registre).
  • Registrar compte amb usuari.
  • Registre estudiants estrangers (STORK).

Cal recordar que les credencials amb nom d'usuari que comença per eujiXXXXX no són realment comptes d'usuari, sinó un artifici per a poder fer tasques administratives en línia sense encara ser membre de la comunitat universitària UJI. Amb aquest, es pot accedir al procés d'inscripció [a activitats] de l'UJI (http://inscripcio.uji.es/) i, una vegada confirmada la inscripció, si cal, se li generarà un compte regular d'usuari. Per tant, una vegada feta la tasca concreta per a la que us la van lliurar (v.g., matrícula), no l'heu d'usar més. Heu de fer servir les credencials del compte regular que, en ser membre de l'UJI, et facilitem; v.g., al completar matrícula (el trobaràs a la imatge de matrícula), al signar el contracte en RRHH, etc.

Disponible per a

Estudiants, Personal Docent i Investigador (PDI), Personal d'Administració i Serveis (PAS), Personal Extern, antics alumnes i convidats

Beneficis i característiques

En obtindre el Compte d'Usuari UJI estableixes la teua identitat en el sistema informàtic de l'UJI  i obtens les credencials per accedir, de forma segura, a una sèrie de serveis tecnològics i de recursos electrònics de l'UJI. Quan aquest sistema, via el SSO - Punt Únic d'entrada, et sol·licita el nom d'usuari (username) i la clau d'accés (password) realment s'està avaluant la teua identitat (autenticació), i en cas afirmatiu, se t'habilita l'accés als recursos (control d'accés).

Començant

Us recordem que la clau d'accés que se us facilita en paper, bé en el moment de formalitzar el vostre vincle amb l'UJI o bé perquè l'heu oblidada i heu acudit presencialment a la unitat organitzativa que us pertoca, està, per motius de seguretat, ja marcada com a caducada i el sistema us demana que la canvieu.

PDI, PAS i estudiants: en iniciar qualsevol vinculació amb l'UJI a través del Servei de Recursos Humans o del Servei de Gestió de la Docència i Estudiants se t'assigna un compte d'usuari únic

Estudiants de primer any/nou accés: durant el procés de preinscripció de matrícula se t'habilitarà un codi temporal (eujiXXXXX) per poder accedir als serveis de gestió de matrícula fins que es formalitze aquesta i obtingues ja el Compte d'Usuari UJI definitiu. Per saber més al respecte pots connectar-te ací.

Estudiants de cursos posteriors: si ja has estat matriculat prèviament en qualsevol activitat docent de la UJI ja disposes d'un Compte d'Usuari UJI. Si no el recordes o no recordes la clau d'accés, pots anar ací.

Si estàs usant un compte de Sauji o eres un antic alumne, hauràs de contactar directament amb el Programa AlumniSAUJI.

 

Personal extern/contractat temporal/convidat temporal: per a personal que treballa amb l'UJI amb una relació temporal o amb projectes d'investigació i que requereixen accés als serveis online de l'UJI. Per saber si us és d'aplicació aquesta vinculació hi ha una pregunta molt senzilla: ¿La relació amb la UJI és remunerada? Si la resposta és:

, cal que contesteu una segona pregunta: ¿Us paga l'UJI?

Si la resposta és , adreceu-vos a RRHH.

Si sou becaris d’investigació, adreceu-vos a l’OCIT.

En qualsevol altre cas adreceu-vos a la Unitat Organitzativa (UO) que us ha contractat o on heu presentat la vostra acreditació.

No, en eixe cas, sereu 'convidats'. Aquestes persones obtindran un Compte d'Usuari via la Unitat Organitzativa amb la que tenen vinculació; aquesta els donarà d'alta a l'e-UJIer@ i demanarà al Servei d'Informàtica la creació del compte usant el formulari Compte d'usuari (personal Extern -GUEST-) (requereix l'aval d'algun treballador funcionari de la UO) i el remetrà al SI. Aquest tipus de compte tenen una duració limitada a un any, però l’usuari pot demanar la pròrroga usant el procediment SPI Sol·licitud d'ampliació de compte d'usuari UJI.

Ara bé, si la relació és transitòria (igual o inferior a tres mesos) o, directament, no coneixeu als convidats, cal que l’avalador, que actua com a sol·licitant, use el procediment SPI Sol·licitud d'usuaris genèrics d'accés temporal. Teniu més informació al respecte en Qué hacer para dar acceso a la UJInet u otros recursos TIC a un visitante de la UJI.

Polítiques de seguretat respecte a Comptes d'Usuari i claus d'accés

Per preservar la teua identitat de possibles inferències, deus mantindre una clau d'accés suficientment segura. Pots connectar ací per saber més al respecte.

Obtindre ajuda 

Pots contactar amb el Centre d'Atenció a Usuaris (CAU) via telefònica 964 38 7400 o a través del correu-e a cau@uji.es  i enviar-los els possibles dubtes que tingues. També pots vindre en persona a parlar amb nosaltres.
Si no recordes el teu usuari, la clau d'accés o ninguna de les dos, pots accedir a la pàgina  'No recorde l'usuari i/o la clau d'accès' on obtindràs ajuda al respecte.

Localització 

Edifici Rectorat, Segona Planta, Servei d'Informàtica

Atenció en persona 

De 12:00-14:00, de dilluns a divendres

Claus d'accés

En aquest apartat es contemplen alguns dels problemes o dubtes més freqüents amb la clau d'accés, com són:

  • Clau incorrecta: Si el sistema t'indica que la clau és incorrecta, és perquè la que has introduït no es correspon amb la que té enregistrada per al teu nom d'usuari (v.g., l'has oblidada). Si aquesta és la teua situació, hauràs sol·licitar una nova.

  • Clau caducada: La clau d'accés, per raons de seguretat, caduca en un temps establert. T'hauran arribat tres correus electrònics, en un període d'un més, avisant-te de la circumstància. Si aquesta és la teua situació, tu mateix pots canviar-la per una altra.

  • Clau compromesa: Si la teua clau ha estat, o creus que ha estat, compromesa has de procedir a canviar-la immediatament. Si el sistema et diu que encara no passat el temps mínim necessari per a fer-ho (temps mínim entre canvis), pots cridar al CAU per a que forcen el canvi.

  • Compte bloquejat: Aquest problema sol passar quan es fa el canvi de clau d'accés i  disposes d'un client de correu (Outlook, Thunderbird, etc.) d'escriptori o mòbil configurat amb la clau antiga; aquest intentarà connectar periòdicament, resultant un accés invàlid, i el sistema, quan arribe a un nombre prefixat d'intents, bloquejarà el compte. Si aquest és el teu cas:

    • Primer hauràs de corregir la circumstància que provoca el bloqueig.

Desprès:

    • Esperar un temps prudencial (més d'una hora i menys de quatre) a que el sistema, automàticament, el desbloquege.

O bé:

Pot donar-se el cas de que el SSO de l’UJI ens diga que el compte està bloquejat i, alhora, puguem accedir al Gmail. També és possible la situació inversa: i.e., puguem accedir a les aplicacions i serveis de l’UJI i no a les Gapps. Per a desbloquejar el compte associat en Gapps, corregida la circumstància que provoca el bloqueig, cal accedir a https://www.google.com/accounts/UnlockCaptcha (enllaç extern) i seguir les instruccions.

 Cal recordar que el canvi de la clau d'accés produix, automàticament, el desbloqueig del Compte d'Usuari UJI.


Per tal de canviar clau d'accés l'actual, ho pots fer a l'opció "Opcions del compte / Canvi clau d'accés", i si no recordes la que tenies, pots obtindre'n una nova a l'opció "Heu oblidat la clau d'accés?" a l'SSO.

  • Compte inhabilitat. El bloqueig "administratiu" es resol presencialment (contactant prèviament amb el CAU). També pot donar-se un bloqueig “administratiu”, per part de Google, en el cas que l’usuari haja vulnerat alguna bona pràctica establida en Gapps, com ara un enviament molt elevat de correus-e en un curt període de temps.

  • No recorde l'usuari i/o la clau d'accés. Hi ha un mecanisme de petició i resolució manual per al cas No recorde cap dada (més informació SSO: Com usar el mecanisme 'No recorde cap dada').

Si no recordes la clau del compte d'explotació però sí la del compte regular, pots usar el mecanisme Canvi clau d'accés amb usuari. El sistema et demanarà la credencial del compte regular, després et demanarà la selecció d'un compte, que haurà de ser el que està retolat com 'oracle'. Seguidament et demanarà Clau d'accés antiga, que és la que no recordes; no et preocupes, donat que ja estàs autentincat en el sistema, pots superar aquest pas introduint qualsevol clau de 8 caràcters, i sols et queda completar els camps de la nova clau.

Accés amb certificat electrònic

Cal tenir en compte:

a)    L'accés amb certificat electrònic es por fer de dues formes:
        1) Accés amb certificat digital.
        2) Accés amb certificats europeus (STORK
).
b)    El certificat identifica un NIF/CIF. L’únic requisit és que la persona física/jurídica estiga ja registrada (i.e., eixe NIF/CIF ha de disposar ja d’un compte).
c)    Cas que eixe CIF dispose de diversos comptes, el SSO deixa triar un dels comptes.
 

  • No labels